10. 10. 2016

Jak si vše naplánovat a získat tak spoustu času!

Znáte to? Můžeme tomu říkat jak chceme. Prokrastinace, krátká paměť, lenost. Všechny tyto věci mají stejný důsledek. Spoustu věcí děláme na poslední chvíli nebo je dokonce neuděláme vůbec.



 Místo toho abychom efektivně využili nejen náš čas, ale také peníze, plýtváme je většinou na zcela nepotřebné věci. Například máme pracovat na nějakém projektu nebo si vyklidit šatník a místo toho hodiny scrollujeme facebook nebo čteme hluboké citáty o životě. A tak se zamýšlíme nad smyslem života a dostaneme depresi, protože zjistíme, že nežijeme, tak jak bychom chtěli. "Vždyť já mám pořád tak málo času, že vůbec nic nestíhám." stálým přemíláním této věty dál jen ztrácíme čas a potvrzujeme tak její pravdivost.

Základním krokem k jakékoliv změně v našem životě je rozhodnout se, že chceme vůbec něco změnit. Pokud vám vyhovuje nic nestíhat, tak tedy nic neměňte, ale nevím zda si to pouze nenalháváte. Pokud jste už z tohoto životního koloběhu unavení a nesnášíte se za to, je čas najít odvahu s prokrastinací skončit.

Dobře, tímto se tedy dostáváme do další fáze a tou je plánování. Pořiďte si nějaký diář, ať už v papírové nebo elektronické podobě a úkoly na den, týden nebo měsíc si pěkně zapisujte. Pokud úkol splníte, zašktněte si, že je hotový. Přinese vám to radost a úlevu. Najednou začnete zjišťovat, že nakonec nejste tak špatní v plnění úkolů a že i vy si dokážete svůj čas efektivně naplánovat. A věta "Stále nic nestíhám!" se rázem změní na "Mám tolik času, že nevím co dělat."
Důležité je začít těmi nejtěžšími a nejdůležitějšími úkoly, abychom je stihli. Proto vždy přiřaďte úkolům jejich důležitost, aby se nestalo, že se budete celý den věnovat věcem, které můžete udělat kdykoliv a nestihli udělat důležitý projekt.

Tip na plánovací aplikaci (pro android):
Any.do - Podle mě opravdu skvělá aplikace. Umožňuje zapsat si úkoly do různých seznamů (osobní, práce, nákup) a poté je škrtat. Nabízí i možnost upozornění a další funkce. Ze začátku jsem dostala premium na rok zdarma, takže si můžu rok užívat této aplikace bezplatně. 

Teď už stačí se naučit tento diář používat každý den. Vypěstování nového návyku trvá přibližně 30 dní. Buďte trpěliví a začněte hned. Pokud odložíte, zapomenete a nebo se prostě vykašlete na odstranění tohoto celkem závažného zlozvyku, který trápí velkou spoustu lidí, budete mít i nadále pocit, že ve svém životě něco nestíháte.

I já si teď čerstvě začínám svůj čas organizovat. Pojďte do toho se mnou! :) Dnes jsem udělala vše, co bylo potřeba do školy i doma a ještě stihnu spoustu věcí, jako například tento článek. A moc dobře vím, že jindy bych tu ještě seděla nad učebnicí a snažila se dělat tři věci najednou a nezbývalo by mi nic, než doufat, že to vůbec dneska stihnu.


2 komentáře:

  1. Zrovna teď jsem v rozpacích, nevím jestli mám využívat papírový nebo elektronický diář - pro jistotu mám oba... Nicméně jsem se ještě nerozhodla, který mi vyhovuje víc. Na aplikaci se podívám, ale asi by mě mrzelo, kdybych za ní musela po roce platit...

    http://life-by-marie.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  2. Super super super!
    🔥 Motivuješ ma :)
    Fakt je to o plánovaní a treba sa aj rozhodnúť, že to urobím! Ja som toho dnes uroba práveže málo :( ale ešte to dobehnem :) po tomto článku.
    Práve mne vyšiel jeden o motivácii. Tak možno do záložky na horšie časy pridávam http://wp.me/p7pEKg-x0

    OdpovědětVymazat