13. 6. 2016

Změňte svůj život úklidem!

Určitě nejsem jediná, která má problém udržet si kolem sebe alespoň chvíli pořádek. Dříve jsem to brala prostě jako součást mě a všude jsem rozhlašovala, že jsem prostě nepořádná. Ale v poslední době mě to docela vadí. A tak bych právě tento článek chtěla věnovat pořádku a úklidu, což sice není moc populární téma, ale myslím, že je podstatné pro můj i váš život.



Nechápu jak se mi daří, dělat tak neskutečný nepořádek na tak malém pokoji, jako mám já. Někdy mi přijde, jakoby mi někdo, než se vrátím ze školy, rozházel všechny věci a zmačkal oblečení ve skříni. Jenže žádní kouzelní skřítci neexistují, a tak je jasné, že jediný zodpovědný tvor za tu spoušť jsem já. Důležité je si to přiznat a také si přiznat to, že již dál nechceme žít v nepořádku.

Když mám jít večer spát a jsem unavená po dlouhém dni, už mi nezbývají síly si pokoj uklidit. Neudělám to večer, ráno to pro změnu nestíhám a přes den mám zkrátka na práci jiné věci. A tak se věci hromadí a hromadí, až už to opravdu není snesitelné. Poznávám na sobě, že to, jak máme uklizeno, má obrovský dopad na naši psychiku a pocity. Připadám si hrozně, když mám v pokoji neuklizeno a musím jít něco dělat. Raději si pak sednu na postel a třeba projíždím facebook, jen abych nemusela dělat povinnosti. V tu chvíli mám prostě špatnou náladu a nepořádek okolo vytváří svým způsobem i nepořádek v mé hlavě. Pak nejsem schopná odvádět svou práci dobře, a to je třeba důvod proč jsem se k psaní tohoto článku dostala tak pozdě, musela jsem uklidit, abych se mohla soustředit. No a navíc psát článek o úklidu a sotva vidět přes hromadu papírů na monitor by byla docela ironie :D

Takže pokud si uvědomíte, že to jak máte uklizeno se odráží na tom, jak se cítíte, máte skoro vyhráno. Nyní tedy stačí udělat pár důležitých kroků. Pojďte do toho se mnou :)
1. Vemte si velký pytel a vyhoďte do něj věci, které vám nepřináší nijak radost. Nebojte se vyhodit něco jen proto, že to bylo drahé. Pokud už to nepotřebujete, šup s tím do koše.
2. Nyní vám tedy zbyly věci, které dál budete používat. Najděte jim jejich určité místo v místnosti, ať přesně víte, kde je máte a ušetřete tak spoustu času stráveného hledáním všelijakých předmětů.
3. Dolaďte detaily a přidejte dekoraci (pro inspiraci můj článek o dekoraci zde).
4. Nalepte si na dveře plakátek, který vás bude při každém odchodu z místnosti informovat o tom, že si máte hlídat pořádek. Použijte ten můj, nebo si vytvořte vlastní :)

Tak nyní již přestaňte prokrastinovat čtením tohoto článku a pusťte se do toho. Uvidíte, že se vám náramně uleví až budou nepotřebné věci z vaší místnosti venku. Možná pak vyřadíte i nepotřebné věci ze svého života. Začněme malými krůčky :)


Žádné komentáře:

Okomentovat