21. 5. 2016

10 míst, které toužím vidět

Na světě je tolik naprosto úžasných míst. A já jsem jich navštívila zatím tak málo. Chtěla bych se podívat úplně všude, poznat kultury ostatních státu, proniknout do životů cizích lidí, kochat se neutichající nádherou zdejší krajiny nebo architektury. Možná se mi některý z mých snů nesplní, ale když na to budu pohlížet optimisticky, nezbývá mi než věřit, že jedou přijde den, kdy si řeknu "Já jsem to dokázala, jsem tady." nadechnu se tamějšího vzduchu a budu vnímat jak moc je jiný, než ten náš - Český.
Místa, která jsem vybrala pro tento snový článek, nejsou jedinými, kam bych se chtěla podívat, ale jsou jedny z prvních, které mě napadly, ale jak už jsem jednou psala, chtěla bych navštívit všechny kouty světa, takže toto je opravdu jen malý zlomek míst, které by chtěl vidět asi každý :)  Tak jdeme na to:


1) Slovinsko - Bled
Koukejte na to kouzelné místo, no není to jako z pohádky? Copak vy nevidíte ty víly, které jen tak tančí po vodní hladině? Na světě snad není místo, které by vypadalo víc pohádkově.
Ale celé Slovinsko se mi jako země moc líbí, těším se až tam pojedeme ve třeťáku na gymplu na výlet, jen se modlím, aby se to nějak nezrušilo, protože to prostě musím zažít :)
















2. New York
New York jsem nikdy neměla v nějakém seznamu snů, ale nedávno jsem si v časopisu Psychologie Dnes (jinak časopis doporučuju) článek právě o tomto velkoměstě. A jedna věta, která zněla: Když jdete po ulici, máte pocit, že se vám roztahuje hrudník, že se celí rozpínáte při vědomí toho, kým jste.." Jasně, že něco takového se dá zřejmě zažít i v jiném velkém městě, ale tento článek mě tolik zaujmul, že se New York pěkně zapsal na seznam.














3. Niagárské vodopády
O Niagárách jsem četla do školy cestopis od jednoho pána, který jel k vodopádům na kole. A když mě to chvílemi nudilo, protože cestopisy nejsou zrovna můj nejoblíbenější žánr a navíc to byla povinnost, což se mi dělá ještě hůř, než kdybych to četla z vlastní vůle, tak mě toto místo natolik zaujalo, že bych se o jeho kráse a svěžesti chtěla přesvědčit na vlastní oči.

















4. Trolltunga - Norsko 
Takhle vyčnívající skála nad neuvěřitelnou norskou krajinou mě fascinuje asi nejvíc ze všech uvedených míst. Jenom ta představa, že stojím na jejím okraji mě přivádí k absolutnímu pocitu štěstí, který vám proletí celým tělem jako hejno barvených motýlů. A já věřím, že jednoho dne tam opravdu budu stát, zhluboka dýchat a myslet na to, že sny se plní.















5. Paříž
Možná se divíte, že se mi tento sen ještě nesplnil, vždyť to přece není nic nedosažitelného. Ale nějak ještě nebyla příležitost a bojím se, že kvůli současné evropské situaci, ještě nějakou tu chvíli nebude. Paříž je pro mě ztělesněním naprosté dokonalosti. Francie je dokonalá. A věřím, že dělá dokonalými i lidi, kteří tam žijí.
















6. Maledivy
Ano, jsem si jistá, že tahle ostrovní destinace není nic levného. Jinak o tomto souostroví vlastně moc nevím. Ale když se řekne Maledivy vybavím si průzračně azurovou vodu a dřevěné chatičky, které jakoby plavaly na hladině. Je to jako symbol pohody a úplného uvolnění. Jen cítím, jak se pokládám na tu čistou hladinu mořské vody.















7. Moskva - Rusko
Moskva.. Jak bych tohle město mohla vynechat? Nejvíce mě láká asi ta kultura, která je tolik odlišná od těch typicky evropských budov. Samozřejmě mě také zajímají lidé, móda a celkově společnost. Jak moc se to asi liší od Česka? Jak vypadá hlavní město tak obrovského státu?













8. Benátky
I toto město si přilákalo svou pozornost právě svou jedinečností. Město na vodě se mi možná zapsalo do mého snového místa možná i proto, že je takovou oblíbenou turistickou destinací a možná i díky tomuto obrázku, který možná ani není z Benátek, jen mě prostě zaujal :D A když jsem ho viděla, hned se mi vybavilo slovo Benátky :)





9. Hobitín - Nový Zéland
Vesnička, která zde zůstala po úspěšném natáčení Pána Prstenů a Hobita, se stala oblíbeným místem. I já bych se sem chtěla někdy podívat a hodit se alespoň na chvíli do toho pohodového života, jaký měl Bilbo, než mu onen šedý čaroděj zaklepal na dveře jeho domečku, a díky kterému musel opustit svůj klidný život a vydat se na dobrodružství daleko od domova, tak daleko, jak by mě trvala cesta na Nový Zéland :)
















10. Vyhlídková věž Lipno
Tady se nedá ani polemizovat o tom, zda na to budou peníze nebo prostředky, na tohle místo se podívám, ať se děje, co se děje. Někdy je dobré, když má člověk i lehce dosažitelné sny, které má na dosah ruky a stačí si jen rozhodnout, kdy se za nimi vydáme. A proto jsem na seznam dala i jedno místo z Čech, aby i ta naše zemička mohla konkurovat takovým velikánům jako je Rusko nebo Amerika.
















A jaká jsou vaše vysněná místa? :)

6 komentářů:

  1. Zajímavá místa!:) všichni chtějí jen do Paříže,Newyourku,Londýna a dalších takových typických měst,ale ty sníš o mnohem zajímavějších místech :) Benátky <33 boze to je dokonalost :) Moskva vypada taky moc zajimave,nejen kvůli turistice a památkám,ale kultura atd. (Přesně to co jsi psala)
    Super článek :)
    essdeestoughts.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  2. Zajímavá místa!:) všichni chtějí jen do Paříže,Newyourku,Londýna a dalších takových typických měst,ale ty sníš o mnohem zajímavějších místech :) Benátky <33 boze to je dokonalost :) Moskva vypada taky moc zajimave,nejen kvůli turistice a památkám,ale kultura atd. (Přesně to co jsi psala)
    Super článek :)
    essdeestoughts.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  3. Skvělý výběr, s naprostou většinou míst bych se s tebou ztotožnila. Nechceš mě přibrat jako parťáka na cesty, hehe? :D
    Jediné z tebou uvedených míst, kterým se můžu pyšnit, že už jsem ho navštívila je Stezka korunami stromů na Lipně.
    Lipno obecně je prostě hrozně krásné místo a moje naprostá srdcovka, jedno z mých nejoblíbenějších míst v ČR. Vracela bych se tam klidně každé prázdniny. A tahle vyhlídka k Lipnu už neodmyslitelně patří. Hlavně, až tam půjdeš, nezapomeň jít na ten tobogán - ten vážně stojí za to! :)

    OdpovědětVymazat
  4. Za mě rozhodně Paříž, snad se tam někdy podívám. :)
    Find joy in the ordinary

    OdpovědětVymazat
  5. Super místa. Do Norska chci taky strašně moc :) Trolltunga musí být zážitek♥ Jinak na Lipně jsem byla, a taky je to moc super :)
    Veronicas.life8

    OdpovědětVymazat
  6. Ahoj, moc pěkný žebříček, mám to dost podobně. :-) Letos jsem se rozhodla, že manželovi udělám radost a tak jsem se rozhodla, že nám dvou koupím dovolenku na Maledivách. Zrovna jsem ve fázi výběru cestovky. Nevíte s jakou se tam ideálně vydat? Přemýšlím buďto nad Invií, Fischerem a taky jsem našla tyto stránky Dovolená Maledivy. Uměla byste mi poradit?
    Klára.

    OdpovědětVymazat