17. 4. 2016

Lanterna futuri, projekt, kde můžu být sama sebou

Lanterna futuri. Možná ji znáte, možná ne. Ale já jsem vděčná, že jsem se tohoto projektu mohla zúčastnit, protože mi to dalo opravdu hodně do života.
Pokud vám slova Lanterna futuri nic neříkají, ráda bych vám o nich na začátek něco řekla. Je to mezinárodní projekt. Zúčastňuje se ho Česko, Německo a Polsko. Můžete se přihlásit do jedné ze čtyř dílen, které jsou každý rok jiné. Letos to bylo fotografování, divadlo, hudba a akční umění, které se ale muselo zrušit. Já byla právě na dílně, kde jsme mačkali spoušť.Focení mě opravdu baví a tento týden mě naučil hodně ohledně fotek a fotoaparátu.

 Všechny umělecké dílny se věnovaly jednomu tématu:

QUO VADIS EUROPA?

Kam kráčíš Evropo?

Jak už jsem říkala Lanterna mě pomohla ve spoustě věcí a také jsem díky ní prožila nádherný týden s mými přáteli, a byla jsem opravdu strašně moc šťastná! A i když jsem se kvůli špatné angličtině moc s ostatními nebavila, stejně mi nakonci tekly slzy, protože loučení bylo těžké tak i tak. Stačilo pár úsměvů, nebo jenom prosté bytí, společně prožitý týden a už bylo těžké odjíždět. Nejvíce mě dojalo, když mě pár dalších lidí, utěšovalo ať nepláču. 

Celé vedení projektu bylo neuvěřitelné milé a bralo ohledy na nás, na naše potřeby, na naše přání. Chovali se k nám vždycky vstřícně, ne jako učitelé, tento projekt nemá se školou nic společného. Tady jste prostě sami sebou, protože můžete. Protože tam neexistuje nic, co by jste mohli říci a bylo by to špatně. Tady se smějete, když chcete. Tancujete, když chcete a říkáte, co chcete. Jste prostě uvolnění za každé situace, blbnete, říkáte svůj názor, přemýšlíte nad názory ostatních. 

Téma Evropa jsme ve skupinkách zpracovali. Vymysleli jsme, co všechno s Evropou souvisí. Motivem ke spoustě fotek se stala svoboda, bylo opravdu zajímavé poslouchat, co si ostatní představují pod tímto pojmem a zároveň žasnout nad tím, jak to zachytili na fotografiích. 

Vyjadřovat svůj názor před větší skupinkou lidí pro mě bylo vždycky těžké. Ale tady to prostě šlo, řekla jsem všechno, co jsem chtěla říct a nelitovala jsem toho. Dokonce jsem se přihlásila k tomu, že budu před hosty říkat úvodní slovo k naší fotografické dílně. Měla jsem opravdovou trému, protože mě Ola a Bartek donutili k tomu, abych to co říkám, říkala spontánně. Roztrhali jsme papírky s předepsaným textem a začali jsme improvizovat. Byla to moje první zkušenost mluvit z patra. A musím říct, že až na jedno malé zakoktání se mi to nakonec docela povedlo. Jsem ráda, že jsem nepředříkávala naučený text, to je opravdu zbytečné. Díky za tuto úžasnou zkušenost. 

Fotografie: 
Úkol 1. Naše nálada:


Úkol 2. (skupinky) - Svoboda


 Úkol 3. - Portrét podle koníčku, vlastností člověka
 

Úkol 4. Triptik (tři spolu suvisející fotky) Žitava - (Historie)
Úkol 5. Druh svobody (Můžeme dělat co chceme, i když všichni ostatní dělají něco jiného)


Úkol 6. Kam kráčíš Evropo: 
Naše vysvětlení: Budocnost Evropy je v našich rukách. Lidé budou bojovat, snažit se o světový mír nebo jim bude lhostejné, kam se evropa ubírá.


Žádné komentáře:

Okomentovat