5. 1. 2016

Zrozeni proto, abychom komunikovali.


  Nechápu, proč to nedokážu. Proč mám problém někoho oslovit, na něco se zeptat, nebo vymyslet téma? S tímto problémem bojuji už delší dobu. Myslím, že to začalo přestupem na gymnázium, kde jsem se dostala do úplně nového kolektivu, který byl poněkud vyspělejší než já. I na základce mi chvíli trvalo, než jsem se zbavila strachu a chovala jsem se před ostatníma přirozeně. Ale při přestupu do primy jsem se tak nějak uzavřela do sebe. Musím říct, že nyní je to už o dost lepší, ale stále se  nedokážu chovat úplně přirozeně.

  Například dneska jsem si od jedné dívky ze čtvrťáku měla vyzvednout lístky na maturitní ples. Moc se s ní neznám, a tak pro mě bylo nepředstavitelné vejít mezi třídu čtvrťáků a vyzvednout si ty lístky. Nechápu proč, nechápu. Najednou mě prostě přepadne, takový pocit strachu, a i když si tolikrát říkám, že to zvládnu, stejně jako ostatní, trvá mi neskutečně dlouho, než se k něčemu odhodlám. Nakonec ta holka přišla za mnou a sama mi lístky přinesla, zastyděla jsem se. Ale přáno mi prostě nebylo, nemohla jsem v tašce najít peněženku, prostě jakoby se vypařila, ona chudák jen stála a čekala, bylo mi vážně trapně.
  Nejhorší je, že nevím co s tím dělat. Nezbývá než doufat, že se to naučím časem. Četla jsem i knížku o tom jak komunikovat. (Jak sebejistě mluvit s kýmkoli v každé situaci), jenže ani to mi nepomohlo, i když musím uznat, že když jsem ji četla cítila jsem naději.
"Jsme zrozeni proto, abychom komunikovali."
Citace z oné zmíněné knížky. Přijde mi to jako jedna velká pravda, přesto si často kladu otázku, jestli jsem i já byla zrozena právě pro komunikaci. Ale stále věřím, že ano, že přijdou časy, kdy budu naprosto přirozená a nebudu si hlídat každé své slovíčko :)

Jsem sama? Nebo máte někdo podobný problém? :)

Žádné komentáře:

Okomentovat